Discovery College

Ouder-bijdrage

Voor het schooljaar 2023/2024 zal er door Yulius geen ouderbijdrage gevraagd worden.

Discovery College

Innovatie-fonds

Op 8 oktober 2020 is het Innovatiefonds PROVSO.WORKS opgericht. Het Innovatiefonds maakt innovatieve en vernieuwende arbeidstoeleidingsprojecten mogelijk gericht op jongeren in het PrO en vso. Zo wil het Innovatiefonds de brug slaan tussen PrO, vso en werkgevers in de arbeidsmarktregio Rotterdam Rijnmond. Onze school participeert in dit Innovatiefonds. Dit betekent dat JIJ als stagebegeleider, praktijkdocent of leerling coach met een innovatief idee – uitgewerkt in een projectaanvraag – kan indienen bij het Innovatiefonds. Wil je meer weten?  www.provso.works.

Discovery College

ESF-subsidie voor arbeids-toeleiding

De minister voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen heeft ESF-subsidie toegezegd aan de gemeente Rotterdam, die als centrumgemeente van de arbeidsmarktregio Rijnmond voor schooljaren 2023-2024 & 2024-2025 een aanvraag voor ESF+ 2021-2027 heeft ingediend voor PrO en vso. Voor Yulius Discovery College betekent dit een ESF-subsidiebedrag van circa € 112.700.

Yulius Discovery College investeert de extra ESF-middelen in arbeidstoeleiding en duurzame arbeidsinpassing / arbeidsintegratie van de eigen leerlingen. De ESF-middelen worden gebruikt om de aansluiting met de regionale arbeidsmarkt -blijvend- te verbeteren met up-to-date praktijkvakken alsook (branche)certificering en externe stages.

Europees Sociaal Fonds
Het Nederlandse kabinet wil ESF+ 2021-2027 tezamen met gemeenten, PrO-/vso-scholen, ROC’s/AOC’s, UWV en het -georganiseerde- bedrijfsleven aanwenden voor kwetsbare werkenden en werkzoekenden (arbeidsmarktregio’s, PrO/vso, Sectoren en DJI), voor sociale Innovatie &  voedselhulp. Voor PrO/vso in Nederland is € 15 miljoen ESF-subsidie beschikbaar gesteld voor schooljaar 2022-2023 en € 30 miljoen voor de schooljaren 2023-2024 & 2024-2025. De ESF-subsidie is verdeeld over de 35 arbeidsmarktregio’s in Nederland. De extra ESF-middelen worden door
PrO/vso aangewend om de aansluiting met de regionale arbeidsmarkt -blijvend- te verbeteren, zodat de mogelijkheden tot -duurzame- arbeidsinpassing van de leerlingen worden vergroot.