Klachten Onderwijs
Klacht
Onderwijs
We doen ons best om leerlingen, ouders en andere betrokkenen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat iets niet naar wens gaat of dat u ontevreden bent.
Klachtenregeling
Om klachten zo goed en snel mogelijk te kunnen behandelen, heeft Yulius Onderwijs de volgende klachtenregeling.
Klik hier voor een overzicht van de klachtenprocedure van Yulius Onderwijs.
- Wij adviseren u om uw klacht eerst te bespreken met de persoon op wie uw klacht betrekking heeft.
- Als de direct betrokkene uw klacht niet kan oplossen, neemt u contact op met de schooldirecteur.
- Komt u er samen niet uit? Of is uw klacht niet naar wens opgelost? Dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Yulius Onderwijs, via klachten@yulius.nl. Met de klachtenfunctionaris kunt u overleggen op welke manier de klacht verder behandeld kan worden.
- Eventueel kunt u in samenspraak met de klachtenfunctionaris de stap zetten naar de klachtencommissie van Yulius.
Vertrouwd persoon
Het is ontzettend belangrijk dat leerlingen zich veilig voelen op school. Als er een onveilige situatie ontstaat, moet een leerling altijd contact op kunnen nemen met iemand die hij kent en vertrouwt. Wij noemen dat de vertrouwd persoon. In principe kan iedere collega op een school die rol invullen. Het is de leerling die de vertrouwd persoon kiest en benadert.
De vertrouwd persoon zal altijd naast de leerling gaan staan en kijken wat er nodig is om de situatie weer veilig te maken. De vertrouwd persoon zal dit niet altijd zelf met de leerling doen, maar als dat nodig is weet hij wel wat hij moet doen om de leerling verder te helpen. Zo kan hij de leerling helpen om contact te leggen met de klachtenfunctionaris. Voor vragen of problemen met betrekking tot veiligheid kunt u ook terecht bij de klachtenfunctionaris.
Meedenken
Wilt u met ons meedenken over het onderwijs aan uw kind? Dan is de medezeggenschapsraad (MR) of de ouderklankbordgroep wellicht iets voor u!